Mexicaanse (vegetarisch) vulling voor wraps, tortilla’s en nacho’s.

Het is een hele tijd geleden dat ik een bericht heb geplaatst, dus ik maak mijn rentree met een heerlijk recept dat ik de afgelopen tijd regelmatig heb klaar gemaakt. Het is een ideaal recept voor als je visite krijgt, maar onze kinderen lusten dit ook heel graag. Het is een (vegetarisch) gehakt-groentenmengsel dat je kunt gebruiken voor verschillende Mexicaanse doeleinden zoals wraps, nacho’s en tortilla’s. Je kunt het mengsel van tevoren maken en vlak voor het eten even opwarmen samen met de wraps, nacho’s of tortilla’s. Als je visite hebt kun je dit heel feestelijk serveren met allemaal verschillende bijgerechten, zoals rijst, guacemole, creme fraiche, schaaltjes met gesneden lente-uitjes, tomatensalade, groene salade etc.

Wat ik nog wel leuk vind om te delen over de radiostilte van de afgelopen tijd is dat we met het hele gezin twee maanden op reis naar Thailand zijn geweest (heel erg gaaf!!) en dat ik bezig ben met een opleiding tot Life Alignment practitionar. Een wat? Ja, ja, een hele mond vol :-). Kort gezegd, Life Alignment is een geweldige healingtherapie die op heel doeltreffende wijze werkt om oude en hardnekkige patronen in jezelf te doorbreken zodat je vrijer en blijer in het leven kan staan. Ik ben me aan het opleiden tot practitionar (iemand die de begeleiding doet) en dat vraagt veel van mijn tijd, omdat ik veel moet oefenen op proefpersonen (iedereen leeft nog 😉 ) en dat gaat ten koste van mijn tijd om te schrijven over eten. Maar wat koken betreft heb ik niet stil gezeten, dus ik hoop de komende tijd ook weer eens wat receptjes te kunnen plaatsen van lekkere dingetjes die ik heb gemaakt.

Want naast al die persoonlijke groei en ontwikkeling willen we natuurlijk wel lekker en gezond blijven eten!

VEGETARISCHE TORTILLA’S
Voor 4 personen

Kleurrijke ingrediënten (dit was een dubbele portie omdat we visite kregen

Kleurrijke ingrediënten (dit was een dubbele portie)

INGREDIENTEN*
1 ui
2 tenen knoflook
1 bakje vegetarisch gehakt (Vivera bv)
1 potje witte bonen in tomatensaus (merk bio+)
1 potje maïs
1 rode paprika, gesneden
1 groene paprika
1 wortel (optioneel)
verse chili, naar smaak en naar wens

KRUIDEN
1 tl korianderpoeder
1 tl paprikapoeder
1/2 tl chilipoeder
1 el ketjap
1/2 el worchestershire saus (optioneel)
1/2 tl kaneel
1/2 tl nootmuskaat
snufje kruidnagelpoeder (optioneel)
1 tl italiaanse kruiden
400 gram tomatensaus
zout en peper

geraspte belegen of oude kaas
wraps, tortilla’s of nacho’s

* I love Biologisch!

BEREIDINGSWIJZE

1. Verwarm de oven voor op 200 graden

2. Doe olie in een pan en voeg daaraan ui, knoflook, en alle verse groenten toe en bak op middelhoog vuur aan. Doe na een minuut of vijf de mais, bonen en vegetarische gehakt erbij, samen met alle kruiden en andere smaakmakers. Doe dan de tomatensaus erbij en laat 10 minuutjes op zacht vuur staan. Proef even goed of de smaak in balans is en voeg er naar eigen smaak nog wat van het één of een beetje meer van het ander aan toe, totdat jij het goed vindt.

Mooie kleurtjes

Vrolijke kleurtjes in de pan

3. Pureer alles met de staafmixer tot een egale substantie.

4. Gebruik het mengsel nu voor in wraps of tortilla’s of voor bovenop nacho’s.

NB. Je kunt het ook prima invriezen! Maak dus een dubbele portie en dan vries je de helft in.

 

IDEE VOOR BIJGERECHTEN:

Rijst bereiden
Rijst koken volgens gebruiksaanwijzing, afgieten en ondertussen fijn gesneden uitje en mais in boter bakken, daarna de rijst er weer bij doen en opwarmen.

Guacemole
1 rijpe avocado pureren samen met knoflookpoeder (naar smaak), korianderpoeder, citroensap, zout en peper, paprikapoeder. Voor een minder gezonde variant kun je er nog een schep creme fraiche bijdoen.

 

 

Geef een reactie

