Monstaaaaataaart

Sinds vorig jaar vraag ik mijn kinderen wat voor versiering ze op hun taart willen. En dan maak ik dat van marsepein. Dit jaar wilde mijn zoontje een monstertaart. Dit is ‘m geworden:

Dat monstertjes zo apetijtelijk kunnen zijn

Dat monstertjes zo apetijtelijk kunnen zijn

 

In de aanloop naar zijn verjaardag wisselde het onderwerp nogal eens. Toen wilde hij vrij lang een paashazentaart, dus ik dacht snel klaar te kunnen zijn door alle overgebleven chocolade paashazen-en eitjes te kunnen gebruiken. Maar op het aller-aller-allerlaatste moment wilde hij toch liever een monstertaart. Ok, even slikken. Ik moest nog boodschappen doen en gelukkig verkochten ze bij de Plus kleine springmonstertjes. Als ik dan zelf niets zou kunnen bedenken kon ik die nog altijd nog op de taart prikken. Onderstaande foto was mijn uitgangspunt. Na een tijdje staren naar de taart en hem van verschillende kanten bekeken te hebben zag ik ze ineens….de hoektanden. Zie je ze ook?

Stap 1.

Stap 1. De hoektanden werden me ineens zichtbaar en van daaruit ging ik verder.

Stap 2.

Stap 2. Tanden, een tong, ogen op een stokje en wat blauwe vlekken. Het begint ergens op te lijken.

Stap 3. De flapperoren voegen die extra dimesie toe.

Stap 3. De flapperoren voegen die extra dimesie toe. Bij stap 2 dacht ik nog iets met armpjes te doen, maar deze oren geven dit monstertje zijn karakter. 

Stap 4.

Stap 4. Nog wat meer vlekken, pukkels en schele oogjes en ik ben verliefd geworden op een taart!! 

IMG_4871

Stap 5. De presentatie: een bord ingepakt met groen papier. De springmonsters van de winkel erop, met onder elk van hen een verassing (kon ik toch nog wat paaseitjes kwijt) en wat chocoladebiscuitjes in en rond de mond van het koekiemonster. 

En een zijaanzicht

En een zijaanzicht

 

NB. Wil je meer weten over het maken en versieren van een taart met marsepein, zie dan het bericht over de Hello Kitty Birthday Cake die ik voor mijn dochter maakte.

 

One thought on “Monstaaaaataaart

Geef een reactie

