Frozen Taart – Er was er een jarig hoera hoera!

Het is alweer een paar weken geleden dat ze jarig was, maar mijn dochter is 5 jaar geworden. Elk jaar mogen mijn kinderen met hun verjaardag een thema kiezen voor de taart. En net als alle kleine/grote meisjes tegenwoordig wilde mijn dochter graag een Elsa taart. Voor wie niet weet wie Elsa is, zij is de koninging uit de populaire Disney film Frozen. Ik mocht me weer uitleven dit jaar: 

Stap 1: bekleden van taarten met marsepein.

Stap 1: bekleden van taarten met marsepein.

Stap 2: versieren met sneeuwsterren

Stap 2: versieren met sneeuwsterren

stap 3: meer versieringen, en ik kreeg een ingeving om een trapje te maken. Elsa loopt namelijk veel op trappen….vooral met HET liedje van Frozen 'Let ik go' is er een belangrijk trapmoment. Ik weet dit omdat mijn dochter dit heel goed na kan doen, kleine actrice. Maar ja, of de trap op deze taart mooi is…….slikmomenten tijdens het versieren van taarten horen er ook bij :-)

stap 3: meer versieringen, en ik kreeg een ingeving om een trapje te maken. Elsa loopt namelijk veel op trappen….vooral met HET liedje van Frozen ‘Let ik go’ is er een belangrijk trapmoment. Ik weet dit omdat mijn dochter dit heel goed na kan doen, kleine actrice. Maar ja, of de trap op deze taart mooi is…….een paar slikmomenten tijdens het versieren van taarten horen er ook bij 🙂

Stap 4: nog meer sneeuwsterren en kleine sneeuwballetjes. Maar die trap…….:-S

Stap 4: nog meer sneeuwsterren en kleine sneeuwballetjes. Maar die trap…….verwijderen kon ook niet, want dan bleef er wit fondant op het marsepein achter dat ik niet meer kon verbergen.

Close up

Close up

Stap 5: mijn eigen toverkunstje. Elsapoppetje erop. Die trap komt zo wel goed tot zijn recht, phew :-)

Stap 5: mijn eigen toverkunstje: een Elsapoppetje erop. Die trap komt zo wel goed tot zijn recht, phew 🙂

Van boven: nog meer toverkunstjes, Anna, Olaf en de rest zijn er ook! En het heeft natuurlijk gesneeuwd (poedersuiker)

Van boven: nog meer toverkunstjes, Anna, Olaf en de rest zijn er ook! En natuurlijk heeft het ook gesneeuwd (poedersuiker)

Tadaaah!! Dan is de taart ineens af. Ik geniet enorm van het creatieve proces van het versieren van een taart en vind het bijna jammer als de taart dan het punt bereikt waarop ie af is. Waarop alles wat er nog bij komt teveel is. Hmm Sanne, let it go, let it go :-)

Tadaaah!! Dan is de taart ineens af. Ik geniet enorm van het creatieve proces van het versieren van een taart en vind het bijna jammer als de taart dan ineens af is. Waarop alles wat je er nog aan toevoegt teveel is. Hmm Sanne, let it go, let it go 🙂

Met de kaarsjes aan! Gefeliciteerd lieve Robin!

Met de kaarsjes aan! Gefeliciteerd lieve Robin!

 

Voor nog meer taarten zie bv Hello Kitty Taartof een Monstertaart

Geef een reactie

