Paardentaart

Mijn zoontje wilde voor zijn tweede verjaardag graag een paardentaart. In cowboystijl heb ik een tweelaagse taart gemaakt met bovenop een paard van fondant. Gelukkig had mijn lieve buurvrouw nog een speelgoedpaardje om erbij te zetten, want het hoofd van mijn fondantpaardje wilde niet echt omhoog blijven staan. 

Een paardentaart

Een paardentaart

 

Er was een moment dat ik even bang was dat het niks ging worden met deze taart. Een scheur in de marsepein, een halfdood pard……..

Een halfdood paardje, een scheur in het marsepein……

Tja, dit was een moment waarbij ik even niet meer wist hoe ik me eruit moest redden. Een halfdood paard waarvan het hoofd niet omhoog bleef staan, een sheur in het marsepein! Gelukkig laat deze wijze van taart versieren veel ruimte voor creativiteit, dus veel mogelijkheden voor camoeflage en afleiding. Zorg gewoon voor genoeg klein speelgoed, snoepgoed en/of kaarsjes om de taart mee op te fleuren, of kleine scheurtjes mee te verbergen.

Het groene blad camoefleert de scheur in het marsepein

Het groene blad camoefleert de scheur in het marsepein en het speelgoedpaardje en de cowboyhoed leiden de aandacht af van het beetje sneue fondantpaardje 🙂 

En dan veel smarties erbij en je kind is blij :-)

En dan veel smarties erbij en je kind is blij 🙂

 

Wil je meer weten over het maken van een marsepeintaart zie dan het artikel over de Hello Kitty Birthday Cake, een Monstertaart of een Elsa/Frozentaart.

Geef een reactie

